מעניין • המצב הכלכלי: החילוניים יקנו פחות חלב לשבועות, הדתיים לא

דוד לזר No Comments on מעניין • המצב הכלכלי: החילוניים יקנו פחות חלב לשבועות, הדתיים לא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מסקר שערכה עמותת חסדי נעמי, לכבוד חג השבועות, באמצעות מכון המחקר TRI – עולה כי 17.6% מהציבור יקנו פחות מוצרי חלב השנה ביחס לתקופה המקבילה דאשקד כאשר רובם ציינו שהשיקול להימנעות מהרכישה מקורו בסיבה כלכלית. מדובר ב73.9% שהצביעו על נימוק זה.

עוד עולה ש 22.6% מהחילוניים יחסכו ברכישת מוצרי חלב לעומת 7.2% מהדתיים. ו77.5% מהדתיים לא ישנו את הרגלי רכישת מוצרי החלב שלהם ביחס לחג הקודם.

המילקי בבני ברק זול יותר? חרדים ודתיים- אין מונופול בענף החלב: אם קיים קשר בין הרקע האקדמאי והאמונה באלוהים לבין ההכרה במונופול החלב?

מהסקר עולה שכן. 87.2% מהציבור הישראלי טוענים שמוצרי החלב בישראל יקרים בעוד שרק 75.2% מהציבור טוענים למונופול בענף, שאר הציבור טוען שמונופול אינו קיים או שהם אינם מודעים לקיום מונופול שכזה.

בתוך כך מעניין לראות שמהנתונים עולה שאחוז החילונים והאקדמאים מתוך הטוענים למונופול – עומד על כ81%. מכך ניתן להסיק שככל שהציבור דתי יותר כך הוא אינו מכיר במונופול החלב. לכן השאלה המעניינת היא האם מדובר בחוסר ההשכלה שמביא לחוסר מודעות או שהתחרות על ליבו של הצרכן החרדי ודתי היא כל כך משמעותית שבאזורים אלו – ואף מורגשת? במידה וכן הרי שמדובר בחיזוק הטענה שרכישת מזון בבני ברק או באזורים דתיים אחרים יכולה להשפיע משמעותית על מצב הכלכלי של כלל הציבור.

עוד עולה מהסקר שהציבור הישראלי מוציא כמעט 6 מיליארד שקלים בשנה על מוצרי החלב. ש72.9% מהציבור מבקשים לבטל את מונופול החלב ו67.9% מהציבור מצדיק את מחאת המילקי שעלתה בעקבות מוצר דמוי המילקי בברלין שנמכר במחיר זול יותר ביחס למקבילו בישראל. מהסקר עולה ש72.9% מכלל הציבור אינם מרוצים מריכוזיות הכוח במשק החלב ומבקשים לבטל את המונופול. 98% מהישראלים, (מאמינים במונופול או לא) – חושבים שניתן לשנות את שוק החלב לטובת הצרכנים, בתוך כך 71.5%מהציבור אף מרגישים שיש מקום למהלך שיחולל שינוי רב באמצעות התחרות.

בנוסף עולה מהסקר כי 36.1% מהציבור מוציאים בין 200 ל400 ש"ח בחודש על מוצרי חלב, 25.5% מהציבור מוציאים בין 100 ל200 שקלים בחודש ו13.2% מוציאים עד 100 שקלים בחודש.במסגרת חתך האוכלוסייה שמוציאה סכום גבוהה יותר על מוצרי חלב כ17% מהציבור מוציא מעל 400 ועד 600 שקלים בחודש, ו7.1% מוציאים מעל 600 שקלים.



0 תגובות